Hem > böcker > Gallimathias samt Kusinen från landet –Mathias Evanne

Gallimathias samt Kusinen från landet –Mathias Evanne

Mathias Evanne är frisören och Luleå-profilen som växte upp i ett frikyrkligt hem i den lilla byn Tallberg. I dessa två böcker skriver Mathias i krönikeform om livet med man, tre barn och hund. Vi får följa frisören, partyräven, glamourgossen men framförallt pappan Mathias genom hisnande äventyr, dråpliga episoder, galet roliga upptåg men också allvarliga och eftertänksamma stunder.

Böckerna får mig att skratta, gråta en skvätt och fundera på vad som är viktigt i livet. Det här är böcker som man först sträckläser för att sedan då och då plocka fram och på måfå läsa lite här och där.

Jag kommer definitivt plocka fram böckerna många gånger igen.

Kategorier:böcker Etiketter:
  1. En bok om dagen
    17 augusti 2008 kl. 19:50

    Den där har jag varit lite sugen på att läsa, men jag har alldeles glömt bort den! Om det är den som jag tror, så kom den ut för något år sedan?

  2. Hanna
    17 augusti 2008 kl. 20:05

    Gallimathias utkom 1999 men är tyvärr slutsåld nu, Kusinen… utkom 2004.

  3. fullbokhylla
    18 augusti 2008 kl. 10:08

    Hej Hanna! Jag är också ny bokbloggare som har hittat hit! Kul att du tagit dig från Blekinge och norrut – jag har flytt(at) från Västerbotten till Malmö jag.. =)

  4. Fröken Nina
    18 augusti 2008 kl. 18:25

    Åh vad kul! Jag ska genast läsa igenom dina inlägg! 😀

  5. Full bokhylla
    19 augusti 2008 kl. 9:55

    Det är jag som läser dåligt! Klart du har flyttat söderut, inte norrut. Hur trivs du i Karlskrona? Jga gillar blekinge – har själv sommarhus i Karlshamns skärgård!

  6. Hemlig bokvän
    21 augusti 2008 kl. 11:34

    Hej! Det är jag som är din hemlige bokvän i Pocket & Prassel 2.0. Det ska bli roligt att hitta på nåt bra till dig =)

  7. Hanna
    21 augusti 2008 kl. 22:02

    Hemlig bokvän: Vad spännande, jag ser fram emot dina paket.

  8. En bok om dagen
    22 augusti 2008 kl. 22:10

    Hej! Bara en liten uppmaning, som jag glömde att nämna i mejlet till alla Pocket & Prassel-deltagare: Hör av dig till den som du ska skicka brev till! Använd en anonym mejladress eller skriv en kommentar! (Se inlägg på min blogg + kommentarer)
    Ursäkta tankspriddheten! 😉

  1. No trackbacks yet.

Lämna en kommentar